20 Eylül 2013 Cuma

Anadolu yaratıcı yazarlık eğitimi istiyor!

“Yaratıcı yazarlık kurslarından yazar çıkar mı?” başlığı altında tartışmalar süre dursun Anadolu’da yaşayan ve yazar olma, kurmaca metinler yazma yolunda ışık arayan insanlar yaratıcı yazarlık eğitimine ulaşamadıkları için şikayetçiler. 

Anadolu'da yaşayan insanlar yaratıcı yazarlık eğitiminden mahrum kalıyor.
Edebiyatımızda usta/çırak ilişkisi son yıllarda yok denecek kadar az olmakla birlikte yerini yaratıcı yazarlık atölyelerindeki eğitimlere bırakıyor. Her ne kadar bir tartışma konusu olsa da yaratıcı yazarlık atölyeleri yazar olmak isteyenlere ya da kurmacanın, yazmanın, yazma sanatının inceliklerini öğrenmek isteyenlere bir seçenek oluyor. Günümüzde çok sayıda yayımlanan ve okuyucudan kabul gören yaratıcı yazarlık kitapları da bu talebin bir yansıması olarak dikkat çekiyor. Ancak bu artan talebin Anadolu’da bir karşılığı maalesef yok.

Atölyeler üç büyük şehirde
Kısa bir süre önce 2 yıl ücretsiz eğitim veren Müjdat Gezen Sanat Merkezi Yaratıcı Yazarlık Bölümü'nün duyurusunu yayınladım. Bu iletiyi blogumun sosyal medya sayfalarında paylaştıktan sonra Anadolu’nun pek çok şehrinde yaşayan insanlardan yaratıcı yazarlık eğitimlerinden mahrum kaldıkları yönünde bir serzeniş geldi.
Bilindiği gibi yaratıcı yazarlık kursları / atölyeleri İstanbul, Ankara ve İzmir’de yer alıyor. Haliyle Anadolu’nun diğer şehirlerinde yaşayan insanlar yaratıcı yazarlık eğitiminden faydalanamıyor. Her şehirde yaratıcı yazarlık atölyesinin açılmasının şu anda bir ütopya olduğunu varsayarsak bu talebi karşılayacak çözüm önerilerinin düşünülmesi gerektiğine inanıyorum. Özellikle ücretsiz eğitim veren kuruluşların yaratıcı yazarlık eğitiminin yaygınlaşması için katkıda bulunması gerektiğini düşünüyorum.

Anadolu ne istiyor?
Bu çerçevede sosyal medya üzerinden gelen bu talebe aşağıdaki önerilerle cevap verilebilir.
Gezici yaratıcı yazarlık atölyeleri: Belirli şehirlerde yaratıcı yazarlık eğitimi veren eğitmenlerin / yazarların yılın belli dönemlerinde yaratıcı yazarlık eğitimi / semineri vermesi.
İnternet üzerinden canlı yayın: Büyük şehirlerdeki yaratıcı yazarlık atölyelerindeki eğitimlerin canlı olarak internet üzerinden yayınlanması. Eğitim verilirken aynı anda onlarca kişi eğitimi internet üzerinden izleyebilir. Ayrıca eğitim sonunda sorular da yine internet üzerinden alınabilir.
Eğitim arşivi: İnternet üzerinden daha önceden yapılmış yaratıcı yazarlık eğitiminin sırasıyla yer alması. Eğitim almak isteyenler her hafta ya da önerilen süre içerisinde bir bölümü internet videosu olarak izleyebilir.
Eğitim CD’leri: Başlangıçtan ileri düzeye kadar çeşitli eğitimlerin, pratik çalışmaların ve yol gösterici nitelikte metinlerin yer aldığı eğitim CD’leri.

Umarım talep dikkate alınır, Anadolu’da yaşayan ve yaratıcı yazarlık eğitimi isteyen insanlar bu imkanlara kavuşurlar.

4 yorum:

  1. Urfa için söylüyorum,Anadolu Yazarlar Birliği var fakat ordakiler yazarlğı hem asıl iş,olarak görmüyorlar.Hem de gerçekten gönülden kendisini yazarlığa adamış insanlar değiller,sırf heves uğruna kendi imkanlarıyla kitap basıp sonra ilgi görmeyince yazarlıktan soğuyan insanlarla dolu,bu yüzden eğitimler de az,ilgi de.

    YanıtlaSil
  2. Biz Yazı Evi olarak www.yazarlikkursu.com adresinden yazmak üzerine bilgi veriyor paylaşım imkanı sağlıyoruz. Onun dışında bu sene internet üzerinden SKYPE bağlantısıyla Yazıya Giriş atölyesi ve Şiir çalışmaları başlatmayı düşünüyoruz. Uzun zamandır sanal ortamda bir çok insanla bireysel olarak yazı çalışmaları yapıyorum. Hatta bazılarını hiç görmedim bile :)

    YanıtlaSil
  3. Yazarlık eğitiminde kimse nasıl yazılacağını öğretemez. Fakat yazarken nelerin yapılmaması gerektiğini öğrenebilir. Bunun için de karşılıklı -örgün- eğitim gerekli. Yazının gelişmesi için gerekli olan eleştiridir. Maalesef bu işin başkenti İstanbul. Gelebilenler büyük fedakarlıklara katlanıp haftada bir gün ders alıyor. Ben böyle birini tanıyorum. Haftada üç saatlik bir kursa katılmak için İzmir'den İstanbul'a uçakla gelip otobüsle dönüyor. Hem de her hafta.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten büyük bir fedakarlık örneği! Tutku sanırım harekete geçiren iç güdü.

      Sil

BlogOkulu Gadgets