11 Mart 2013 Pazartesi

Genc yazar ustalardan icazet almalı!

Elif Şafak'ın sitesinde yer alan Genç Yazara Öğütler adlı makalede genç yazarın ustalardan icazet alması gerektiği vurgulanırken Cemil Meriç, Ahmet Hamdi Tanpınar, Peyami Safa, Necip Fazıl, Nâzım Hikmet, Mevlana gibi isimlerin okunmaması gerektiği öğütleniyor.

Elif Şafak yazma teknikleri ve genç yazara öğütler
Elif Şafak'a ait bir sitede Genç Yazara Öğütler adlı bir yazıya rastladım. Bu makaleyi okurken birinin ona gönderdiği mektup mu yoksa kendisinin yazdığı bir yazı mı çıkaramadım ama içeriğinin faydalı olacağını düşünerek sizinle paylaşmak istedim. Yazıda genç yazarın edebiyatın ön kapısından giriş yapması ve okurdan önce ustalardan icazet alması gerektiği öğütleniyor. Ayrıca genç yazara Cemil Meriç, Ahmet Hamdi Tanpınar, Peyami Safa, Necip Fazıl, Nâzım Hikmet, Mevlana gibi kişileri okumaması da öğütleniyor. 2002 yılına ait yazıdan bir bölüm şöyle:  


Ustalardan icazet almalısın!
Kendine kitapların yarattığı bir dünya kurmayı başaramazsan eğer, sonunda arka kapıdan, geldiğin yere dönmekten başka çaren kalmaz. Bu tür tümceler genellikle şarkıcı olma hevesiyle önce sokaklara, sonra kötü yola düşen kızlar için kullanılır gerçi, ama ben şimdiden seni ileride yaşayacağın düş kırıklıklarına karşı uyarmak istedim. "Arka kapı" dememden de anlayabileceğin gibi, edebiyat dünyası bir eve benzer. Bu eve girebilmek için öncelikle ön kapıyı çalmalısın. Kapı açıldığında, -eğer açılırsa-, içeri girdiğinde -eğer girebilirsen-, seni karşılayacak olan ev sahipleri -eğer karşılarlarsa-, edebiyat dünyasına yıllarını adamış ustalar olacaktır. Okurdan önce onlarla tanışman ve hadi senin seveceğin bir dille söyleyeyim, onlardan "icazet alman" gerektiğini unutmamalısın. Edebiyat evi, kapıdan bacadan korsan girişler yapan anarşist yeniyetmelerden hoşlanmaz. Bunu da sana herkes benim gibi açık açık söylemez.

Yazının tamamını okumanızı tavsiye ederim.

Genç Yazara Öğütler

0 yorum:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets