20 Kasım 2013 Çarşamba

Yazı Evi’nden bir şair geçti!

Yazı Evi dün akşam bir şairi ağırladı. Genç şair Banu Başaren yeni çıkan ilk kitabı Kabuk ile şiir gecesine katılanlara seçtiği şiirleri okudu.


Şiir türünün son yıllarda özellikle okuyucu nezdinde ilgi görmemesi, şiir kitaplarının diğer türlerdeki kitaplara nazaran daha az satış yapmasına inat gencecik, pırıl pırıl bir şair yeni kitabı ile okuyucuya merhaba dedi. Şiir atölyesi eğitmeni Banu Başaren yeni çıkan ilk kitabı ile Yazı Evi’ne konuk oldu. Düzenlenen şiir gecesinde Banu Başaren hem kendi seçtiği hem de katılımcıların önerdiği şiirleri okudu. Güçlü sesi, tiyatro oyuncusu olmasından gelen gücü ile şiirlerine hayat veren Banu Başeren sahne ve şiir performansı ile alkış aldı.

Katılımcılardan şiirler
Sıcak ve samimi bir ortamda gerçekleşen şiir gecesinde genç şair, bazı şiirlerinin oluş hikayelerini katılımcılarla paylaştı. Ardından diğer katılımcılar da kendi şiirlerini okuyarak paylaştı.

Kabuğunu kıranlara ithafen: Kabuk
Önce kitabın kapağından bahsetmek gerekir. Dünyanın ilk şairi olan ve erkek egemen bir topluma ilk başkaldırı simgelerinden biri olan Sümer tanrıçası İnanna’nın kabartma tableti yer alıyor kapakta. Kitapta da şairin deyişiyle kabuğuna saklanarak kanatıp yolmak yerine kabuğunu kıranlara ithafen yazılmış şiirler yer almakta. Kitaptan benim sevdiğim bir şiiri ise şöyle;
Beyaz Tavşanı Takip Et
Tanrı zar atar mı?
Atmaz mı?
Düşmez mi hiç kalkmaz mı?
Bizi buraya kim, niye ittirdi?
Benim düşüm,
Senin düşün,
Bizim düşümüz.
Bir düşün peşinden koşarken
Düşeş
Belki de biz sadece iz düşümüz.
Çok geç kaldım,
Çok geç kaldım…
Bir beyaz tavşanla düştüm kalktım.
Kafam güzel
Alice benim büyük büyük annem
Damarımdaki kanıma sığındım
Tanrı fısıldar kulağıma
Ben yazarım,
İzafiyet olsun…
Kitabı almak isteyenler buradan temin edebilir.

Banu Başeren kimdir?
  • Sahne sanatları tiyatro bölümüne girdi
  • Devlet Tiyatroları ve özel tiyatrolarda oyunculuk yaptı
  • BKM’ye katıldı, Çok Güzel Hareketler Bunlar BKM Mutfak oyuncuları arasında yer aldı
  • Toprağın Çocukları ve Kelebeğin Rüyası filmlerinde oynadı
  • Uluslararası şiir festivallerinde okutmanlık yaptı
  • Kendini İstanbul zanneden bir kadının başrolde yer aldığı “Şehr-i Sevda İstanbul” adlı oyunu yazdı ve oynadı
  • Yazı Evi’nde Yaratıcı Drama ve Şiir Atölyesi eğitimlerini veriyor.

0 yorum:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets